Architektura | Design | Budownictwo
Szukaj:
 
 

Design Attack Kraków 2010

DESIGN ATTACK KRAKÓW 2010 - 4-5 LISTOPADA

2010-10-18  Autor: [KK]   Źródło: designattack.pl   Kategoria: Wiadomości z kraju

Międzynarodowa konferencja i warsztaty dla dizajnerów, i wszystkich zainteresowanych nowoczesnym projektowaniem, przy udziale specjalistów z różnych dziedzin (wzornictwo eksperymentalne, wzornictwo przemysłowe, grafika, biżuteria, architektura wnętrz, web design, multimedia, nauki społeczne i humanistyczne).

Wykładowcy, którzy już przyjęli nasze zaproszenie: Alessandro Deserti (Włochy), Aleksandra Jaeschke (Włochy), Tobie Kerridge (Wielka Brytania), Sascha Peters (Niemcy), Tomasz Rygalik (Polska), Juhani Salovaara (Finlandia).

Termin: 4-5.11.2010

Miejsce: Krakowska Akademia im. Frycza-Modrzewskiego

Koszty:
udział w konferencji 4 i 5 listopada: 400 zł
udział w warsztatach 4 listopada: 250 zł
udział w warsztatach 5 listopada: 250 zł

pełna informacja: http://designattack.pl/konferencja/idea

Design Attack to pierwsza tak duża impreza poświęcona projektowaniu organizowana w Krakowie. Przyświeca jej idea prezentacji najnowszych trendów w projektowaniu z uwzględnieniem perspektywy historycznej oraz połączenia lokalnych działao związanych z dizajnem z międzynarodową siecią współpracy i wymiany pomysłów.

- Od jakiegoś czasu obserwujemy rozkwit krakowskich festiwali i międzynarodowych przedsięwzięd, nie uwzględniających jednak dizajnu. Z drugiej strony, widzimy szereg bardzo ciekawych, lokalnych inicjatyw związanych z projektowaniem, którym kibicujemy i które chcielibyśmy pokazad. Z połączenia tych dwóch obserwacji zrodziła się idea festiwalu – mówi Joanna Krawczyk, rzeczniczka festiwalu.

Pierwsza edycja festiwalu, która odbędzie się w listopadzie, ma na celu zwrócenie uwagi przede wszystkim na zastosowanie nowych materiałów w dizajnie oraz na wpływ tradycji dizajnu austriackiego na współczesne wzornictwo.

- Dwa główne tematy festiwalu, „Materiał Przyszłości” i prezentacja dizajnu austriackiego, nie są przypadkowe. „Materiał przyszłości” – ponieważ materiał to absolutna podstawa w działaniach projektowych, a to właśnie od podstaw chciałyśmy zacząd, organizując pierwszy taki festiwal w Krakowie. Austria – ponieważ dizajn austriacki z jednej strony ma fascynującą historię i dorobek, a z drugiej strony jest obszarem, który czerpiąc z najnowszych trendów bardzo prężnie się rozwija – komentuje Joanna Krawczyk.

Wystawa „Materiał Przyszłości”, prezentowana w Centrum Sztuki Współczesnej Solvay, ukazywad będzie ewolucję materiałów wykorzystywanych w projektowaniu. Do projektu zaproszeni zostali projektanci specjalizujący się w dizajnie wykorzystującym nowatorskie technologie, jak również ci, którzy dla celów wystawy wykonają eksperymentalne projekty z wykorzystaniem materiałów funkcjonujących do tej pory jako materiały niszowe. Nowe technologie we współczesnym dizajnie, które wykorzystują jako tworzywo materie przezroczyste, półprzezroczyste, przepuszczające światło, zostaną zaprezentowane na wystawie „Przezroczyste. Słowa i rzeczy”. Ideą wystawy „MAK Design Road Show”, przygotowywaną przez kuratorów z Austriackiego Muzeum Sztuki Użytkowej w Wiedniu, jest prezentacja dorobku austriackiego dizajnu na tle tego, co dzieje się obecnie w projektowaniu światowym. Prezentacja nie ograniczy się do najbardziej rozpoznawalnych produktów, takich jak Swarovski czy Porsche Design, ale obejmie też wpływ bogatej tradycji rzemiosła i architektury dawnej Austrii na współczesny kształt dizajnu tego kraju. W ramach wystawy zaprezentowane zostaną również najnowsze trendy i tendencje austriackiej sceny dizajnerskiej oraz innowacje pochodzące z Austrii.

Kolejne tematy podejmowane na festiwalu to projektowanie zrównoważone (wystawa i spotkania w ramach projektu „Food for Thought”), oraz dizajn medyczny (wystawa „Ciało obce”). Pokazany zostanie również najnowszy projekt Mikołaja Długosza „1994”, stanowiący refleksję nad postawami współczesnej polskiej kultury konsumpcyjnej.
Wystawom towarzyszyd będzie konferencja z udziałem specjalistów z różnych dziedzin oraz warsztaty poświęcone nowoczesnemu projektowaniu. Zaplanowana jest również seria wydarzeo towarzyszących. W ramach festiwalu będziemy mieli okazję zobaczyd m.in. wystawę prac wybitnego i cenionego na całym świecie projektanta Stefana Kancheva, ikony bułgarskiego dizajnu XX wieku oraz prezentację prac bułgarskiego POSTSTUDIO w formie projektu Visual Cut Bulgaria.

„Visual Cut Bulgaria” to wielopłaszczyznowy projekt mający na celu prezentację języka wizualnego wypracowanego przez bułgarskich artystów po roku 89-tym. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Forum oraz bułgarskich projektantów Andreana Necheva i Veliny Stoykovej. Przy okazji prezentacji planujemy spotkanie dizjanerów z Europy Zachodniej, Środkowej i Bałkanów przy okrągłym stole roboczo nazwanym BORDERDESIGN. Efektem spotkania ma byd interaktywna platforma współpracy dizjanerskiej, łącząca różne dziedziny sztuki i regiony Europy. Działania te będziemy realizowad wspólnie z Fundacją Znaczy się – dodaje Joanna Krawczyk

Międzynarodowy Festiwal Dizajnu Design Attack organizowany jest przez Fundację Forum z Krakowa we współpracy m.in. z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Konsulatem Generalnym Austrii w Krakowie, Galerią 2 Światy, Bunkrem Sztuki, Fundacją Znaczy się, Muzeum Witrażu, oraz Centrum Kultury Żydowskiej.

Więcej informacji:
www.designattack.pl

Informacje dodatkowe:

BIOGRAMY PRELEGENTEK I PRELEGENTÓW
STRESZCZENIE WYKŁADÓW I WARSZTATÓW
KONFERENCJA DESIGN ATTACK 2010

Alessandro Deserti, Politecnico di Milano – Design School, Włochy

Alessandro Deserti jest profesorem projektowania przemysłowego na Politechnice w Mediolanie, i wykładowcą wielu światowych uczelni. Deserti koordynował powstanie DI.Labb, systemu warsztatów na wydziale projektowania Politechniki w Mediolanie, jednego z najbardziej postępowych projektów mających na celu wspomaganie rozwoju programów badawczych w dziedzinie projektowania. Współpracował jako konsultant z wieloma firmami i instytucjami, a także opublikował wiele książek i artykułów na temat związek pomiędzy dizajnem a innowacjami. W swoich dwóch ostatnich książkach „Dizajn i innowacja” oraz „Postępowy dizajn” rozpatruje nową role dizajnu w firmach, skupiając się na roli jaką odgrywają narzędzia i procedury w rozwoju i zarządzaniu innowacjami.

Warsztat
Nietypowe Materiały/Typowe Przedmioty. Typowe Materiały/Nietypowe Przedmioty
Warsztat na temat różnorakiego podejścia do materiałów w dizajnie

Przedmioty otaczające nas mogą być określone przez materiały jakie zostały użyte do ich produkcji. Warsztat zbudowany będzie w oparciu o trzy moduły. Moduł pierwszy, w którym problem używalności materiałów będzie tylko i wyłącznie kwestią parametrów oraz stosunków pomiędzy ograniczeniami materiałów i rozwiązaniami projektowymi. Moduł drugi podejmie problem wybrania odpowiedniego materiału do osiągnięcia pożądanego celu. Moduł trzeci zajmie się problemem poszukiwania nowych zastosowań dla materiałów i technologii. Zazwyczaj jest to próba dla instytucji bądź firmy, które chcą rozszerzyć w ten sposób swoją wiedzę lubswój obszar działalności. W trakcie warsztatu przyjrzymy się wszytskim trzem modułom, zwracając szczególną uwagę na moduł drugi i trzeci, spróbując odpowiedzieć sobie na pytanie: jak możemy jeszcze uważniej przyjrzeć się materiałom i technologiom i wykorzystać je w innowacyjny sposób?

Wykład
Granice dizajnu

Dizajn zajmuje miejsce pomiędzy dwoma światami; z jednej strony mamy bardzo konkretny świat technologii, rozwoju i produkcji, kształtowania materiałów i ich używalności, a z drugiej pojawia się świat pomysłów, fantazji i inwencji, odnoszący się do niematerialnych potrzeb i pragnień. Projektant jest ogniwem łączącym społeczeństwo, gdzie owe pragnienia się rodzą, fabryką, gdzie są przekształcane w namacalną formę, i rynkiem, gdzie odpowiedzi na powyższe pragnieniaznajdują swoich odbiorców. Rola, jaką odgrywa dizajn w społeczeństwie, wzrastała adekwatnie do kryzysu innych, historycznych systemów pośrednictwa. Jest to wyraźnie widoczne, gdy weźmiemy pod uwagę system produkcji i konsumpcji. Historyczna tożsamość dizajnu, która ma na celu kreowanie nowych produktów, zdaje się gubić swoją spójność. Wykład poruszy temat powiązań pomiędzy dizajnem a innymi dziedzinami. Punktem wyjścia będzie sugestia, że współczesny dizajn ma na celu nie tylko kreowanie nowych produktów, ale również wpływanie na rozległy system wartości. Dzisiejszy dizajn jest więc odpowiedzialny nie tylko za formę, ale także za wartości. Ta refleksja poprowadzi do omówienia teorii, iż oprócz aspektu funkcjonalnego, dizajn ma również swój aspekt wizjonerski, odkrywający możliwości i pożądaną przyszłość, wywodzący się z obszaru sztuki.

Sebastian Hackenschmidt, MAK, Austria

Sebastian Hackenschmidt studiował historię sztuki i filologię germańską na Uniwersytecie w Hamburgu, gdzie w latach 2000-2002 był asystentem na wydziale historii sztuki i gdzie w roku 2004 otrzymał doktorat. Od 2005 jest kuratorem działu mebli w wiedeńskim MAK – Austriackim Muzeum Sztuki Użytkowej. Jest on również współwydawcą Słownika Materiałów Sztuki, a ostatnio wydał książkę Dwadzieścia Sześć Wiedeńskich Stacji Benzynowych.

Wykład
Materiały mają znaczenie – materiały efemeryczne i elastyczne we współczesnej sztuce i dizajnie.

Całkiem do niedawna europejska historia sztuki przykładała niewielką wagę do materiałów i tworzyw dzieł sztuki. Przez długi okres czasu materiał był uważany jedynie za nośnik formy; jednakże od 1945 roku artyści zaczęli kwestionować centralną pozycję formy w rozumieniu i postrzeganiu sztuki. Poprzez ostatnich pięćdziesiąt lat niestałe, zmienne i amorficzne materiały zyskały pragmatyczne znaczenie w sztuce. Ten sam fenomen można zaobserwować w świecie dizajnu, gdzie projektanci również wykazali zwiększone zainteresowanie materiałami zmiennymi i o szerokim zastosowaniu. Ten trend może być postrzegany, jako bunt przeciwko dominującej kulturze produktu, i świadome odrzucenie funkcjonalności, jako czynnika kształtującego otoczenie. W związku z tym, że wiele eksperymentalnych projektów z ostatnich lat nie może być już dłużej postrzeganych przez pryzmat formy, konieczne jest pójście śladem proliferacji materiałów. W tym momencie wydaje się szczególnie ważne, aby zwrócić uwagę na transfer znaczeń pomiędzy sztuką i dizajnem. W jaki sposób złożone semantycznie projekty przypisywane są przedmiotom, powodując, iż wykraczają one poza swą funkcjonalność? W jaki sposób tworzywo wpływa na „nastrój” przedmiotu? Czy bezpostaciowy dizajn posiada dodatkowe znaczenie, które wykracza daleko poza zwyczajne odrzucenie formy absolutnej? Czy może on wpływać na podejmowane działania, a nawet wywołać protest? Czy jest on przydatny w poszukiwaniu przyszłych form organizacyjnych społeczeństwa cyfrowego?

Aleksandra Jaeschke, AION, Włochy
Aleksandra Jaeschke jest absolwentką Architectural Association w Londynie. Współtworzyła AION, włoską pracownię architektoniczną, powstałą w 2008 roku, którą do dziś kieruje wraz z Andreą Di Stefano. W 2004 roku (razem z BIOTHING) brała udział w Beijing Biennial of Architecture . Była partnerem w OCEAN, międzynarodowej sieci dizajnerów i teoretyków dizajnu. Brała udział w “OCEAN - Conception Performative”, wystawie w FRAC Centre w Orleanie, w roku 2008. Jaeschke rowadziła warsztaty dla dizajnerów na Artesis Hogeschool (Antwerp, Belgium), w Orleans Institut d'Arts Visuels (Orleans, France) i Wydziale Architektury Uniwersytetu w Katanii (Włochy). Wykładała również we
Francji, Włoszech i Norwegii. Jest współautorką wielu publikacji. AION jest pracownią architektoniczną zajmującą się problematyką złożoności zabudowy środowiska przez zintegrowane podejście. Równolegle do zlecanych im projektów dizajnerskich i studiów wykonalności, AION zajmuje się badaniami naukowymi w zakresie dizajnu, organizuje warsztaty dla studentów i aktywnie włącza się w międzynarodowe debaty poprzez wykłady i publikacje. Pracownia AION była częścią “Unplugged Italy, Italian Architecture in Oslo”, wystawy i serii wykładów promujących młody włoski dizajn, które odbyły się w Oslo w 2009 roku. AION został nagrodzony nagrodą newitalianblood, jako jeden z dziesięciu wybitnych architektów poniżej czterdziestego roku życia we Włoszech i w Polsce, został również wybrany do wystawy “27/37 Exhibition of Young Italian Architecture” w ramach pawilonu włoskiego na Shanghai Expo 2010.

Więcej o AION pod adresem: www.a-i-o-n.com


Warsztat
Nowe formy i przypadek. Nieoczekiwane układy materialne.

Tematem warsztatów będą eksperymenty z materiałami i ponad skalarne procesy poszukiwania formy, które umożliwiają generację innowacyjnych systemów konstrukcyjnych o wysokiej i złożonej wydajności. Powstają one w wyniku procesu opartego na zasadach samoorganizacji systemów w naturze.
Warsztaty oparte będą na szczegółowej prezentacji projektów przedstawionych na wykładzie. Przeprowadzone zostaną również proste eksperymenty fizyczne. Zamiast rozmawiać o tym, jak wybrać i wykorzystać materiał do wcześniej zaprojektowanej formy, zajmiemy się podstawowymi właściwościami i zachowaniem materiałów. Pomoże to zrozumieć, w jaki sposób nieskomplikowane testy mogą zainicjować proces samoorganizacji i tworzenia się złożonych układów. Przeanalizujemy efekty eksperymentów, by zrozumieć jak zależności pomiędzy właściwościami materiału i czynnikami zewnętrznymi wpływają na ich powstawanie. Odkryjemy, jak można ukierunkować je w nowe organizacje i formy.

Wykład
Gramatyka materii. Materiały i ich emergentny potencjał organizacyjny i funkcjonalny.

W większości projektów architektonicznych materia uzależniona jest od wcześniej zdefiniowanej idealnej formy. Rzadko ma szansę stosować własną gramatykę, aby wyrazić drzemiącą w niej zdolność do samoorganizacji. Innowacyjne systemy konstrukcyjne o wysokiej wydajności funkcjonalnej i energetycznej mogą powstać w wyniku procesu opartego na spontanicznych eksperymentach z materiałami. W procesie takim materiał staje się nośnikiem oddziałujących sił i medium dla naturalnych, społecznopolitycznych i kulturowych procesów. Inicjuje zależności i organizuje je w złożone systemy sprzęgające niezależne domeny i skale.
Wykład zaprezentuje wybrane projekty pracowni AION. Skoncentruje się przede wszystkim na eksperymentach umożliwiających stworzenie innowacyjnych systemów konstrukcyjnych, w których została osiągnięta ścisła integracja pomiędzy wielorakimi wymogami funkcjonalnymi i energetycznymi. Proponowana metoda projektowania jest oparta na zasadach samoorganizacji systemów w naturze. Forma wyłania się w niej jako bezpośredni wyraz negocjacji pomiędzy właściwościami materiałów, oddziałującymi siłami mechanicznymi, wymogami funkcjonalnymi i energetycznymi. Naddatek materiału, na ogół związany z domeną konstrukcji sugeruje
nieoczekiwane możliwości organizacyjne i czasem niespodziewanie nabiera estetycznego sensu, przyjmując postać ornamentu.


Tobie Kerridge, Goldsmiths University of London, Material Beliefs, Wielka Brytania

Tobie Kerridge ukończył Royal College of Art w 2003, uzyskując tytuł magistra w dziedzinie Interaktywnego Projektowania. Wcześniej studiował literaturę i sztuki piękne w Oxford Brookes University. Obecnie, w ramach swojego doktoratu, jest wykładowcą w Goldsmith, w Royal College of Art oraz w Edinburgh College of Art.,Tobie Kerridge brał udział w badaniach wspieranych przez EPRSC, France Telecom, Intel i Philips Design. Jego praca doktorancka rozważa problem udziału teoretycznego dizajnu w zaangażowaniu społeczeństwa w naukę i technologię, poprzez projekty takie jak Biojewellery and Material Beliefs. Projekty te wystawiane były m.in. w MoMA, Nowy Jork i Science Gallery, Dublin.

Warsztat
Społecznie zaangażowane projekty dizajnu spekulacyjnego

Warsztat będzie zachęcał uczestników do analizy społecznych i etycznych konsekwencji wypływających z nowych technologii oraz ich wpływu na produkty i usługi. Warsztaty będą składać się z dwóch sesji oraz sesji „feedback”. Uczestnicy warsztatów stworzą swoje własne scenariusze projektu oraz artefakty, które z kolei będą punktem wyjściowym do dyskusji. Społeczna narracja Analiza i rozwój społecznej narracji poprzez dyskusję nad społecznymi i etycznymi konsekwencjami nowych technologii. Uczestnicy utworzą grupy dyskusyjne rozważające dziedziny takie jak: biologiczne hybrydy, syntetyczne życie, organiczne roboty, sztuczne(bioniczne) ciała Scenariusze teoretycznych projektów
Rozwój scenariuszy teoretycznych projektów opartych na ściśle określonych narracjach i technologiach. Uczestnicy mogą chcieć wziąć pod uwagę następujące pytania: Jaki jest twój scenariusz? Kto jest w twojej grupie (naukowcy, etycy)? Co jest produktem końcowym (produkt, usługa, film)? Kto jest odbiorcą twojego projektu? Jakie są cele debaty i do jakiego rodzaju dyskusji chciał/abyś zachęcić?

Wykład
Materiały i spekulatywne projektowanie

W trakcie wykładu zaprezentowana zostanie grupa przedsięwzięć, podczas których badacze, naukowcy i projektanci spotykali się z różnymi grupami społecznymi oraz z indywidualnymi osobami w celu stworzenia spekulatywnych projektów. Poprzez zwrócenie uwagi na pojawiające się nowe technologie oraz materiały, wyżej wspomniane projekty zachęcały do dyskusji oraz eksperymentowania w różnorodnych grupach. To, z kolei, doprowadziło do powstawania prototypów ucieleśniających całą gamę zagadnień. Dzięki tym przykładom zaprezentuje dizajn jako medium doświadczenia, metod działania i związanych z tym wartości.

Dr Sascha Peters haute innovation, Consultants for Material Based Developments, Berlin, Niemcy
www.saschapeters.com

haute innovation to berlińska firma zajmująca się doradztwem i rozwojem w dziedzinie nowych materiałów. Firmę założył dr Sascha Peters, międzynarodowy ekspert w dziedzinie materiałów, posiadający doświadczenie zarówno w zakresie inżynierii, jak i projektowania. Od roku 1997 Sascha Peters stworzył projekty dla takich firm jak Daimler, Roche, Bayer, MaterialScience, Hollomet, Deutsche Telekom czy KUKA. Zajmuje się doradztwem w zakresie innowacyjnych technologii, a także strategii komunikacji i zarządzania innowacjami. Peters jest autorem wielu publikacji na temat innowacyjnych materiałów i procesów produkcji, Jest znanym ekspertem w dziedzinie materiałów używanych w projektowaniu zrównoważonym. Regularnie publikuje w pismach takich jak form (www.form.de) i wykłada na temat materiałów, innowacji, zarządzania kreatywnością, projektowania, projektowania zrównoważonego i wdrażania produktów.

Wykład
Wpływ projektantów na innowacje technologiczne. Materiał jako dźwignia innowacji

Pomimo tego, że przemysł niemiecki odpowiada za 18% wszystkich europejskich patentów, stracił on perspektywy na to, by skutecznie wprowadzać nowe produkty na rynki międzynarodowe. To nie ilość opracowanych patentów decyduje o sukcesie gospodarki, ale ilość innowacji. Tradycyjny sposób tworzenia innowacyjnych produktów musi ulec radykalnej przemianie. Wytwarzanie technologii i materiałów bazujących na elementach o mikroskopijnych rozmiarach już nie wystarczy. Ludzie mieszkający na Zachodzie mają już wszystko, czego potrzeba im do życia i obecnie pragną rzeczy, które zaspokoją ich potrzeby zanim będą w stanie ubrać je w słowa. Przede wszystkim potrzebujemy ludzi, którzy potrafią rozpoznać kierunki rozwoju społecznego i którzy, dzięki swojemu wykształceniu i sposobowi myślenia, posiadają zdolności, których zazwyczaj brakuje przedstawicielom dyscyplin technicznych. Zauroczenie technologią i szczegółami utrudnia sukces danego produktu. Z tego względu koniecznym jest, by technologia i sfera kreatywna posiadały równy status. To właśnie projektanci budzą w klientach ukryte potrzeby i nadają technologii wartość emocjonalną. Jeśli odpowiednio wcześnie zaangażuje się projektantów w proces wdrażania innowacji, mogą oni w wielkim stopniu przyczynić się do rozwoju powiązań pomiędzy poszczególnymi funkcjami produktu.

Warsztaty
Rewolucja materiałowa. Wielofunkcyjne materiały zrównoważone dla dizajnu i architektury

Powszechnie uważa się, że materiały staną się w następnej dekadzie „siłą napędową innowacji”. Coraz częściej projektanci i architekci są jednocześnie twórcami innowacyjnych materiałów i metod produkcji znajdującymi skuteczne praktyczne zastosowania dla rezultatów najnowszych badań. Klasyczne pojęcie innowacji zostaje w ten sposób odwrócone. Na warsztatach omówione zostaną najnowsze rozwiązania w dziedzinie materiałów, takie jak: pianki z metalu i materiały z alg, struktury oparte na grzybach i kukurydzy, od powierzchni pochłaniających dwutlenek węgla i oczyszczających powietrze, przez ulegające biodegradacji bioplastiki, po materiały z recyklingu. Uczestnicy stworzą ideę produktu, opracują jego możliwe zastosowania i strategie marketingu.

Tomek Rygalik, Tomek Rygalik Studio


Tomek Rygalik urodził się w 1976 roku w Łodzi. Jegodzieciństwo przypadło na czasy transformacji społecznej i ekonomicznej. Jego podejście do projektowania jest ściśle powiązane z jego pochodzeniem, a analiza kultury materialnej i dostępnych środków są podstawą jego myślenia o dizajnie. Jego działania zakładają uzyskanie inspirujących, funkcjonalnych rezultatów przy jednoczesnym użyciu minimalnych zasobów, co wiąże się często z nowym podejściem do właściwości użytych materiałów, struktury produkcji czy eksperymentowaniu z nowymi procesami twórczymi. W kręgu jego zainteresowań leży projektowanie mebli, przestrzeni i produktów. Tomek Rygalik studiował architekturę na Politechnice Łódzkiej, i Industrial Design w nowojorskim Pratt Institute. Po studiach pracował w studiach projektowych w Nowym Jorku, projektując dla m.in. Kodak, Polarioid, MTV, PerkinElmer, Dentsply, Unilever i DuPont. W 2003 rozpoczął studia w Royal Collage of Art. (Londyn), gdzie w 2005 roku uzyskał tytuł magistra. Po ukończeniu Royal Collage of Art, Tomek Rygalik założył swoje własne studio projektowe w Londynie i Łodzi, a także rozpoczął pracę wykładowcy w Royal Collage of Art. Obecnie wykłada również na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, a także na wielu innych uczelniach na świecie. Jego najnowsze projekty zostały stworzone na zamówienie takich firm jak DuPont/Corian, Moroso, Artek, Iker, Noti, ABR, Heal's i Ideal Standard. Tomek Rygalik jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, w tym pierwszych nagród na International Bombay Sapphire Martini Glass Design Competition w 2006 roku, BSI Environmental Design Award w 2005 roku, i Rosenthal Design Award w 2004 roku. Został również finalistą konkursu The British Council's International Young Design Entrepreneur of the Year w 2007 roku.
W ostatnich latach prace Tomka Rygalika prezentowane były na wystawach w Berlinie, Frankfurcie, Łodzi, Londynie, Mediolanie, Monachium, Nowym Yorku, Tokio, Poznaniu, Warszawie i Walencji, oraz były publikowane w magazynach o międzynarodowym zasięgu, takich jak ICON, Interni, Wallpaper, Experimenta, Blueprint, New York Times i Financial Times.

 

Wasze opinie


Dodaj komentarz:

Treść komentarza: Podpis:

captcha

Przepisz kod:


Jak wstawić obrazek lub link do komentarza?
Drogi Czytelniku W-A.pl - w komentarzach w W-A.pl możesz wstawić zarówno linki jak i obrazki z zewnętrznych serwerów.
Aby wstawić aktywny link wpisz przed nim znaki [www], a po nim [/www] np. [www]www.w-a.pl[/www]
Aby wstawić obrazek wpisz przed jego adresem znaki [img], a po nim [/img] np. [img]www.w-a.pl/obrazek.jpg[/img]
UWAGA: Szerokość "cytowanych" obrazków może wynosić maksymalnie 570 pikseli. Wszystkie większe formaty nie będą wyświetlane.
W razie pytań i problemów piszcie do nas portal(at)w-a.pl

Redakcja W-A.pl nie odpowiada za treść opinii wyrażanych przez internautów piszących na stronach W-A.pl

Wiadomości z kraju

W roli głównej: tynki ryflowane – projekt Akademika Student Depot

2021-05-17

7000 m2 powierzchni użytkowej, 8 kondygnacji, 341 pokoi hotelowych o wysokim standardzie, do tego rowerownia,… »

Nowe technologie pomagają firmom odnaleźć się w nowej rzeczywistości

2021-04-02

Pandemia COVID-19 wymusiła rozwój procesów digitalizacji w niespotykanym dotychczas tempie i… »

Zmienia się podejście do najmu mieszkań

2021-04-02

W Polsce od lat funkcjonuje przekonanie, że lepiej jest kupić mieszkanie na własność, a najem traktowany jest… »

 

 
 
Copyright by W-A.pl 2002 - 2024 W-A.pl Projekt i wykonanie .apeiro