Architektura | Design | Budownictwo
Szukaj:
 
 

Warsztaty bottom - up design w Warszawie (17-21 sierpnia 2009)

wortal Sztuka-architektury.pl oraz grupa Workshops Factory

2009-08-05  Autor: [KK]   Źródło: Sztuka Architektury   Kategoria: Wiadomości z kraju

wortal Sztuka-architektury.pl oraz grupa Workshops Factory po raz pierwszy organizują w Warszawie wakacyjne warszaty z projektowania generatywnego oraz cyfrowej fabrykacji pt. Bottom - up design.

Miejsce Warszawa,  Bentley Systems Polska sp. z o.o. ul. Nowogrodzka 68 (budynek Prima Court) 02-014 Warszawa

Termin – 17-21 sierpnia 2009 (5 dni)

Program
3 dni wprowadzenia do algorytmicznych i parametrycznych technik projektowania.
2 dni cyfrowej fabrykacji zakończone produkcją formy w skali 1:1.

Przy organizacji warsztatów współpracujemy z firma Bentley, która udostępnia wszystkim uczestnikom testowe oprogramowanie oraz możliwość zakupienia kompletu oprogramowania Microstation po preferencyjnej cenie.

Uwaga! Wszyscy uczestnicy muszą posiadac własnego laptopa oraz komplet oprogramowania Generativ Components. Link i hasło do ftp gdzie można załadowac software zostanie podany po podpisaniu umowy.

Ilośc uczestników ograniczona do 20 osób.

Cena warsztatów: 1571 PLN na uczestnika

Osoby zainteresowane szczegółową ofertą i przesłaniem umowy proszone są o kontakt z Panią

Martą Artman
marta.artman@klaxon.pl
tel: 022 215 97 19

Opis warsztatów

Udział w warsztatach daje Państwu możliwość poszerzenia swojej wiedzy oraz zdobycia cennych umiejętności potrzebnych we współczesnym projektowaniu architektonicznym.

Projektowanie generatywne i cyfrowa fabrykacja umożliwia:
- zwiększenie wydajności pracy w porównaniu do tradycyjnych technologii, dzięki wyższej szybkości obróbki, krótszym czasom prac przygotowawczych i wykończeniowych,
- jednakową jakość przedmiotów obrabialnych,
- redukcję kosztów przygotowania dokumentacji wykonawczej i montażowej,
- wprowadzenie tych samych danych cyfrowych dla etapów projektowania i realizacji - wspólny język, pozbycie się konieczności tłumaczenia,
- kontrolę błędów – możliwość wykrycia błędu przed zakończeniem procesu produkcji,
- krótsze cykle produkcyjne,
- zwiększenie elastyczności produkcji,
- prototypowanie we wczesnej fazie projektowej.

PIERWSZA CZĘŚCI WARSZTATÓW
Warsztaty rozpoczną się serią wykładów wprowadzających do zagadnień i tematyki. Przedstawiają podstawy teoretyczne i praktyczne zastosowania ułatwiające funkcjonowanie współczesnej pracowni architektonicznej. Uczestnicy poznają logikę pracy i tajniki projektowania w wybranym środowisku. Zajęcia zostaną poprzedzone serią ćwiczeń, na których każdy z uczestników będzie krok po kroku wykonywał zadania razem z trenerami. Po okresie zapoznania się z softwarem uczestnicy zostaną podzieleni na 3 osobowe zespoły w których wspólnie będą pracować nad projektem.

Na zakończenie tej części uczestnik powinien wiedzieć:
- jak zorganizować założenia koncepcji architektonicznej, aby móc je przełożyć na model parametryczny,
- jak właściwie zaprojektować przepływ informacji generujący formę architektoniczną,
- jak zhierarchizować parametry względem siebie, aby w elastyczny sposób móc modyfikować projekt w kolejnych jego fazach,
- w jaki sposób małym nakładem pracy przetestować wiele rozwiązań projektowych
- jak znaleźć wśród nich najbardziej optymalne rozwiązanie.

DRUGA CZĘŚĆ WARSZTATÓW
Uczestnicy będą mieli możliwość indywidualnej pracy z przemysłową maszyną sterowaną numerycznie. Pozwoli to wyfabrykować zaprojektowane wcześniej obiekty konfrontując ich założenia z rzeczywistością.

Na zakończenie tej części uczestnik powinien wiedzieć:
- jak przygotować plik do fabrykacji,
- jakie parametry wpływają na jakość i szybkość wytwarzania,
- jakie są najczęstsze błędy i jak je eliminować,
- jak za pomocą 2 osiowej maszyny odwzorować formy trójwymiarowe.

Biogramy trenerów

Krzysztof Jakub Górnicki - MArch (IAAC Barcelona), inż. arch. (WAPW)
Krzysztof Jakub Gornicki jest absolwentem studiow magisterskich na Institute for Advanced Architecture in Catalonia (IAAC), w specjalizacji Digital Fabrication. Obecnie konczy studia na TU Delft, na kierunku Hyperbody - Non-standard architecture. W swojej pracy koncentruje się na wdrażaniu cyfrowego paradygmatu w architekturze, skupiając się na zagadnieniach związanych z tworzeniem procedur generatywnych, oraz ich integracją z procesem fabrykacji.

Dorota Kabała - MArch (Iaac Barcelona), mgr sztuki (ASP w Poznaniu)
Dorota Kabała jest jedną z założycielek KNOCKOUTDESIGN, gdzie pracuje jako projektantka. Zajmuje się projektowaniem produktu, mebla oraz małej architektury, w tym obiektów realizowanych z wykorzystaniem technologii CNC(Computer Numerical Control). Jej realizacje i projekty są prezentowane w ramach wystaw polskich i zagranicznych, min. Salone Satellite Mediolan 2007, Designmai Youngsters Berlin 2006 i 2007, Designhet Budapeszt 2008, Palermo Design Week 2009.

Krystian Kwieciński - MArch (Iaac Barcelona), inż.arch. (WAPW)
Krystian Kwieciński ukończył studia magisterskie na Institute for Advanced Architecture in Catalonia (IAAC), w specjalizacji Emergent Cities. Obecnie pracuje jako niezależny projektant zarówno w obszarze mebla, architektury, jak i miasta. W swoich projektach integruje algorytmiczne techniki projektowania z parametrycznym modelowaniem skupiając się na racjonalizacji procesu ich realizacji i interaktywności projektu z użytkownikiem.

Agata Kycia - MArch (Iaac Barcelona), inż.arch. (WAPW)
Agata Kycia ukończyła studia magisterskie o specjalizacji Digital Tectonics na IAAC w Barcelonie. Obecnie kontunuuje studia na TU Delft na kierunku Hyperbody - non standard architecture a także pracuje jako niezalezna projektantka. W swojej pracy eksploruje mozliwosci parametrycznego srodowiska CAD-CAM , traktujac cyfrowe metody projektowania oraz fabrykacje jako zintegrowana calosc.

Michał Piasecki - MArch (Iaac Barcelona), inż.arch. (WAPW)
Michał Piasecki jest doktorantem na Bartlett School of Graduate Studies, University College London. Tematem jego badań jest wykorzystanie sztucznej intelignecji oraz algorytmów genetycznych do personalizacji produktów przez internet. Michał pracuje jako niezależny projektant i "creative coder" specjalizujący się w generatywnych procesach projektowania, parametrycznym modelowaniu, cyfrowej fabrykacji oraz personalizacji produktów. Michał jest też autorem artykułów na temat cyfrowego paradygmatu w projektowaniu.

Projektowanie parametryczne
Projektowanie parametryczne polega na zdefiniowaniu relacji pomiędzy projektowanymi elementami. Definiowanie relacji odbywa się bądź graficznie za pomocą oprogramowania zapamiętującego zależności geometryczne bądź też algorytmicznie w trakcie kodowania procedur projektowych. Proces kodowania nazywamy projektowaniem algorytmicznym i polega on na ustaleniu szeregu procedur i zdefiniowaniu zmiennych je warunkujacych w rezultacie których uzyskamy formę. Proces ten pozwala na zastosowania automatyzacji czynności a także umożliwia zaprogramowanie optymalizacji formy w zależności od zadanych czynników.

Metodologia parametryzacji
Proces projektowy jako algorytm, zarządzanie przepływem informacji, ustalanie hierarchicznych zależności, pobór i wybór parametrów, etapowanie projektowania procesu algorytmicznego, post-racjonalizacja vs. pre-racjonalizacja, optymalizacja a automatyzacja, fabrykacja i parametry wpływające na materializacje projektu.

Modelowanie w Microstation/Generative Components
Microstation/Generative Components jest oprogramowaniem, które umożliwia korzystanie zarówno z procedur parmetrycznych jak i generatywnych. Dzięki temu pozwala ono na parametryczne rozwijanie procesu projektowego poprzez typowy dla programów CAD interfejs graficzny, jednocześnie umożliwiając łatwe przejście do wbudowanego języka skryptowego. Tego typu praca pozwala na rozwiązywanie nawet najbardziej zawiłych problemów z zakresu niestandardowej geometrii. GC oferuje więc możliwości które w konkurencyjnym oprogramowaniu nigdy nie są sprzężone w tak spójny i przejrzysty system. Kolejną z zalet opisywanej aplikacji jest czytelny zapis relacji poszczególnych parametrów z elementami modelu. W ten sposób na każdym etapie procesu projektowego mamy wgląd do hierarchii powiązań, co w przypadku złożonego modelu zdecydowanie ułatwia orientacje w pliku. W modelowaniu architektonicznym Generative Components jest powszechnie wykorzystywane do tworzenia parametrycznych modeli koncepcyjnych, jak i łatwej populacji elementów na wielokrzywiznowej płaszczyźnie.

Technologie CNC
Prace powstające podczas warsztatów będą wynikiem spójnego procesu projektowego związanego od samego początku z wykorzystaniem maszyn CNC (Computer Numerical Controll) czyli maszyn sterowanych numerycznie.
W pierwszych dniach warsztatów uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat zastosowania maszyn CNC w projektowaniu. Zostaną im zaprezentowane przykłady obiektów zrealizowanych w całości lub częściowo za pomocą różnorodnych technologii. Między innymi będą to obiekty architektoniczne, przy których realizacji zastosowano technologię cięcia strumieniem wody bądź też których realizację umożliwiło użycie frezarek CNC do produkcji form odlewniczych, obiekty małej architektury i architektury wnętrz wykonane w całości za pomocą cięcia promieniem laserowym czy frezowania oraz produkty realizowane w technologii SFF (Solid Freeform Fabrication).

Uczestnicy warsztatów będą mieli do dyspozycji wycinarkę laserową. Zapoznają się z zasadami jej działania oraz możliwościami, jakie oferuje pod względem obróbki materiałów. Nauczą się także jej kompleksowej obsługi oraz zasad przygotowania plików produkcyjnych.

Kolejne dni warsztatów stworzą okazję do wykorzystania zdobytej wiedzy. Każda grupa uczestników będzie mogła na dowolnym etapie procesu projektowego wykonywać próby produkcyjne. Umożliwią one testowanie fizycznych modeli różnych wariantów projektowanych rozwiązań. Dzięki wykorzystaniu maszyny sterowanej numerycznie możliwe będzie szybkie i precyzyjne wykonanie nawet najbardziej skomplikowanych elementów bezpośrednio z przygotowanego pliku produkcyjnego. Każda z grup uczestników, oprócz modeli testowych, wykona także model docelowy.

Podczas całego procesu szczególnie istotne będzie przeplatanie się etapów projektowego i realizacyjnego. Dzięki temu obiekty zostaną zaprojektowane tak, że możliwa będzie ich realizacja w skali 1:1 za pomocą analogicznej maszyny działającej w większej skali.

Zobacz tekst o projektowaniu bottom-up w wortalu sztuka-architektury.pl

Wasze opinie


Dodaj komentarz:

Treść komentarza: Podpis:

captcha

Przepisz kod:


Jak wstawić obrazek lub link do komentarza?
Drogi Czytelniku W-A.pl - w komentarzach w W-A.pl możesz wstawić zarówno linki jak i obrazki z zewnętrznych serwerów.
Aby wstawić aktywny link wpisz przed nim znaki [www], a po nim [/www] np. [www]www.w-a.pl[/www]
Aby wstawić obrazek wpisz przed jego adresem znaki [img], a po nim [/img] np. [img]www.w-a.pl/obrazek.jpg[/img]
UWAGA: Szerokość "cytowanych" obrazków może wynosić maksymalnie 570 pikseli. Wszystkie większe formaty nie będą wyświetlane.
W razie pytań i problemów piszcie do nas portal(at)w-a.pl

Redakcja W-A.pl nie odpowiada za treść opinii wyrażanych przez internautów piszących na stronach W-A.pl

Wiadomości z kraju

W roli głównej: tynki ryflowane – projekt Akademika Student Depot

2021-05-17

7000 m2 powierzchni użytkowej, 8 kondygnacji, 341 pokoi hotelowych o wysokim standardzie, do tego rowerownia,… »

Nowe technologie pomagają firmom odnaleźć się w nowej rzeczywistości

2021-04-02

Pandemia COVID-19 wymusiła rozwój procesów digitalizacji w niespotykanym dotychczas tempie i… »

Zmienia się podejście do najmu mieszkań

2021-04-02

W Polsce od lat funkcjonuje przekonanie, że lepiej jest kupić mieszkanie na własność, a najem traktowany jest… »

 

 
 
Copyright by W-A.pl 2002 - 2024 W-A.pl Projekt i wykonanie .apeiro